عضو فراکسیون روحانیون مجلس هشتم، عدم اجرای قانون را از نگرانی‌های بزرگ در انتخابات آینده مجلس خواند و گفت: ما در این زمینه خلاء قانونی نداریم، بنابراین همه گروه‌ها اعم از مجریان، ‌ناظران و نامزدها در همه حوزه‌ها موظف به تمکین از قانون هستند. غلامرضا مصباحی مقدم در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه یکی از موارد آسیب در انتخابات آینده رعایت نکردن قانون است، افزود: مجریان و دستگاه‌های اجرایی مربوط به امر انتخابات موظفند در چارچوب وظایف قانونی خود حرکت کرده و از آن تخطی نداشته باشند.

‌نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی،‌ افزود: یکی از موضوعاتی که حرکت در چارچوب قانون را مخدوش می‌کند جابجایی مسئولان انتخابات در شرایط قبل از برگزاری انتخابات است که این نگرانی را در ذهن متبادر می‌کند که آیا با این اقدامات قصد تخلف از قانون وجود دارد یا قرار است اقدامی انجام شود که نتیجه دیگری از انتخابات گرفته شود.

وی، ادامه داد: علاوه بر این هیئت‌های اجرایی و نظارت نیز باید در رد یا تایید صلاحیت‌ها بر اساس مستندات قانونی اظهارنظر کرده و در این زمینه مسائل سیاسی و حب و بغض‌ها را دخالت ندهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس‌‌، تاکید کرد: بعد از مجریان که باید در چارچوب قانون انجام وظیفه کنند، نامزدها نیز باید طبق قانون عمل کرده و چنانچه اعتراضی به نتیجه انتخابات دارند در محدوده قانون آن را پیگیری کنند.

نامزدها برای کسب آرا وعده‌های خلاف واقع ندهند

وی با بیان اینکه نامزدها نباید برای جلب آرا مردم وعده­های خلاف واقع و خارج از چارچوب وظایف قانونی خود به مردم بدهند، تصریح کرد: گاهی اوقات از سوی نامزدها وعده‌هایی به مردم داده می‌شود که در چارچوب وظایف و اختیارات نمایندگان یعنی قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون نمی‌گنجد که نامزدها باید از آن پرهیز کنند.

مصباحی مقدم یادآور شد: وقتی وعده‌هایی همچون اجرای پروژه‌های عمرانی که در چارچوب اختیارات دولت است به مردم داده می‌شود اما دولت آن را نپذیرفته و یا در بودجه نگنجد این موضوع فریبی برای مردم تلقی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس هشتم‌، با تاکید بر اینکه در رقابت‌های انتخاباتی هم نامزدها و هم تشکیلات باید از هر گونه جوسازی و تخریب رقیب خودداری کنند، افزود:‌ نامزدها و گروه‌های مختلف در این مرحله تنها باید موارد حسن و توانایی علمی، مهارتی و تجربی خود را برای مردم مطرح کنند و از هرگونه استفاده لحن تخریب گرانه و یا پرونده سازی به صورت آشکار و پنهان در مورد رقبا پرهیز کنند.

استفاده از بیت‌المال برای انتخابات خیانت در امانت است

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی، همچنین استفاده از منابع بیت‌المال به ویژه در این دوره از انتخابات را از دیگر نگرانی‌ها اعلام کرد و گفت: چنانچه فرد یا جریانی با بهره‌گیری از منابع عمومی و بیت‌المال وارد مجلس شود قطع به یقین خدمتی صادقانه از او بر نخواهد آمد.

وی وابستگی به منابع قدرت و ثروت را از دیگر آسیب‌های انتخاباتی خواند و تاکید کرد: اگر اشخاص، نهادها و گروه‌ها از یک کاندیدا و یا جریان سیاسی خاص حمایت ‌کنند به این معناست که به محض ورود افراد تحت حمایت خود از آنان انتظاراتی دارند که  باید محقق شود که لزومأ هم مشروع نیست.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس،  با اعلام اینکه وابستگی به منابع قدرت و ثروت جرات، جسارت، شفافیت و سلامت نماینده را مخدوش می کند، تصریح کرد: تجربه ۳۳ ساله حضور مردم در انتخابات بیانگر آن است که افرادی که تصور می‌شود از اطلاعات سیاسی زیادی برخوردار نیستند اما در واقع از قدرت تحلیل بسیار قوی برخوردار بوده ، هرگز نخواهند گذاشت افرادی که خارج از چارچوب قانونی فعالیت می کنند وارد مجلس شوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس